31. jan. 2009

s/z

Če grem v hišo, pridem iz hiše. Če dam telefon v torbo, mi pade iz torbe.

Če gremo na goro, pridemo z gore. Če je komad na plati, je pevec odpel komad s plate.

Kdaj uporabim s in kdaj z? Poskusim izgovoriti na glas: zplate? sgore? zstrehe? sveje?

Pa še kdaj ;)

6 komentarjev:

Anonimni pravi ...

A ni to tako enostavno ;) Še najboljša mi je tista: "Zbežal je iz BMWjem".

Nina pravi ...

V primeru, ki me je spravil v tole pisanje, je šlo takole:
kjer bi moral biti "s", je bil "iz", ker se avtorju očitno "s" ni slišal pravilno :D

Zlatolasska pravi ...

Jaz pa s tem morim svoje tretarcke.. ;) Sem tudi absolutno alergicna na s/z-je, pac, poklicna deformacija.. ;)

Nina pravi ...

Bi bilo res luštno, če bi bilo več takih učiteljic (sem prav razumela? ;)) - ker je največja muka lektorirati diplomo, v katero so vejice nametane "za vsak slučaj", s/z/iz pa tudi vključeni po nekem (le avtorju razumljivem) ključu :D

krfjolca pravi ...

Pri zadnji pisni nalogi so mi sedemčki v veliki večini pisali, da je Martin Krpan padel IZ konja.

Ko sem jih vprašala, zakaj ne s/z, so odgovorili, da se jim ni dalo razmišljati o tistem TaSuhiŠkafeCPuŠČa ...

Nina pravi ...

:D

Pišuka, so lenobe tamali ;) Za tak odgovor bi jim jaz dala domačo nalogo, v kateri bi morali napisati po 10 povedi z "z", 10 s "s" in 10 z "iz" ... Iz čistega maščevanja, jasno ;)

Ma, tale moj je bil čisto poseben: z-je je rabil pravilno ;D