14. nov. 2008

O zarečenem kruhu

Tudi vrabci vedo, da se zarečenega kruha največ poje (seveda bi bilo vrabcem ljubše, če bi se nam zareklo še pogosteje, pa bi potem kruh metali v smetnjake, ker revni vendarle nismo, kenede), jaz pa žvečim in premlevam tisti svoj: "Če ne znajo, naj pa ne pišejo!"

Recimo, da sem sebi nekako uspela upravičiti svoje novo delo, zdaj namreč lektoriram. (Tukaj se redni bralci mojih zapisov zgrozite in me pošljete nekam :))

Dejstvo je, da je tokratno lektoriranje velik izziv. Pomembna je hitrost, v nasprotju z besedili v preteklosti (pretežno resna, strokovna besedila) pa je pomembno tudi, da sem dovolj prilagodljiva (saj vemo: termin je pač termin in v skrajnem primeru ima mednarodno/slovensko sopomenko in je težko izumljati toplo vodo, ne ;)). Z neologizmi nimam težav, sprašujem pa se, kako daleč grem lahko pri slengu.

Sem pa pri tem odkrila novo igračko: korpusi besedil so super ;)

Ko bom dobila kakšen odziv, pa sporočim, kako mi je vse skupaj uspelo ...

4 komentarjev:

Anonimni pravi ...

He he, priznaj, tisti post si napisala zato, da ti končno nekdo da nekaj za zlektorirat :-)

Pa še ena, ki jo je napisalo življenje: včasih si domišljam, da sem itak prav prevedla, sploh če črkovalnik ne pokaže nobenih napak, in potem ne grem brat še enkrat. Tako sem se včeraj že odločila, da je moj prevod pisma direktorja večjega podjetja popoln, ko sem čisto nehote z minimalno površino očesa našla nekaj, kar me je vrglo s tira:

"in vam žalim lepe božične praznike."

Jao meni.

Uporabljaš kak programček ali samo oko sokolovo?

Nina pravi ...

Ko/če bo tale biznis resen biznis, bom verjetno res posegla po kakem programu, do takrat pa bo moje oko dovolj.

In tole delo je blo pridobljeno nekako tako: "No, ko boš že počela to-pa-to, bi pa lahko mogoče, če imaš čas, še to ..."

Žaliti božične praznike je pa gotovo zanimivo početje - in direktorji se zdijo primerni za to :D (Na srečo za mano še nekdo lovi tipkarske napake :))

Spiko pravi ...

korpusi!? wtf!? to bi moral u word/OOo ugradit :D

Nina pravi ...

Spiko, korpus je gromozanska baza besedil, ki se bolj ali manj redno dopolnjuje. Zdaj mi pa povej, kako bi ti to bazo besedil vključil v word/OOo in se pri tem ne bi pritoževal zaradi prostora, ki ga aplikacija zavzema na disku :P (Se spomnim, kako si tečnaril ob zadnji inštalaciji OOo :))