11. jun. 2008

Vejevje II

Sem nekoč naredila napako in v nekem razredu povprašala, kje stoji vejica. Uganete, kaj so mi odgovorili?

Pred ki, ko, ker, da, če vejica skače.

Seveda so imeli prav. Jaz pa sem želela slišati kaj bolj zapletenega ... Recimo:

Vejico uporabljamo, ko naštevamo, z njo ločujemo stavke (priredne, podredne), pastavke in polstavke.

Recimo. Poenostavljeno. Za splošno rabo je vseeno dovolj, se mi zdi. No, vedeti morate le še, kaj so stavek, pastavek in polstavek. Nekaj malega sem že napisala o vejicah in zapletenih povedih ...

Vejice pa ne stojijo kar povsod, pa čeprav smo se nekoč davno učili, da ob vejici nekoliko pomolčimo. Ja, ko jo vidimo pri branju, naredimo premorček, ne zapišemo pa vejice nujno vsakič, ko pomolčimo.

In se spet bolje počutim ;)

5 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Edino pravopisno pravilo ki vem.

Nina pravi ...

:)

kaneli pravi ...

Vejica pred ''in'' je najbolj seksi vejica. :D Kajti tudi le ta obstaja...

Nina pravi ...

Nedvomno ... Pa vendar so v šoli rekli, da vejice pred "in" ni, ne? :D

Ulmiel pravi ...

Jao, ta "pred ki, ko, ker ..." mi je šel vedno blazno na živce, ker sem zmeraj imela občutek, da pri tem pravilu vedno pozabljam na kup izjem. ;) So pa bile vejice moja poguba pri vsakem spisu, ne znam jih dajati na pravo mesto, ali je ne dam, ali pa jih dajem preveč. Grem stavit, da je tudi v tem komentarju polno anarhističnih vejic. ;)