10. maj 2008

Jih ni nič sram?

Ko sem bila še čisto majhna, sem vzela v roke kemični svinčnik in v eno od svojih knjigic pripisala pravi roman. V pisavi, ki je žal ne znam več brati ... Takrat mi je mama razložila, da se po knjigah ne piše in ne riše in se nasploh z njimi dela lepo. Tako sem kracala le po tistih učbenikih, za katere so učitelji zahtevali, da jih popišemo (približno tista kategorija učiteljev, ki zahteva naslov rdeče barve in ga tudi narekuje: "Tole zdaj zapišite v novo vrstico z rdečo, z velikimi tiskanimi črkami!"), in se težko sprijaznim s teorijami, da je treba po učbenikih pisati. V knjige, ki jih preučujem, lepim pisane odlepljive lističe ali pa si sproti delam izpiske.

In zato me takšnile okraski v knjigi, ki sem si jo izposodila v knjižnici, hudo zjezijo (slaba slikica je, ampak po moje bo vseeno razvidno :)):

Ne samo, da je nekdo pokracal celotno knjigo (od prve do zadnje strani, ja), ki sploh ni njegova, ampak je meni onemogočil hitro branje ...

5 komentarjev:

Ulmiel pravi ...

Ojej ... jaz podčrtavam samo svoje knjige, sem pa tudi dobila iz knjižnice kakšne, ki so bile tako počečkane, da so bile na kakšnih delih skoraj neberljive.

Btw, hitro branje misliš kot power reading? Ker nam niso nič rekli, da ne bi mogli hitro brat če je zadeva podčrtana. In če je to pogoj, se pravi, da je knjiga neoznačena, sem v ... ja.

Krfjolca pravi ...

Se strinjam s tabo. In iz takih knjig je blazno težko študirati. Ker se meni osebno ponavadi zdijo pomembne čisto druge informacije od tistih, ki jih je podčrtal nekdo pred mano. Pa podčrtovanje s svinčnikom še nekako prenesem, tiste, ki pa s kemiko počečkajo knjigo, bi pa utopila v žlici vode.

Glede natančnih navodil učiteljev: tudi jaz ugotavljam, da v določenih razredih brez tega ne gre. Jim hočeš pustiti izbiro, kako in kam bodo napisali, pa te jih vsaj 10 vpraša, s katero barvo, na katero stran, v katero vrstico itd. Meni se že blede včasih ...

Nina pravi ...

Nárëlaimë, v bistvu sem imela v mislih bolj ko ne hiter pregled knjige, ene vrste diagonalno branje, ko iščem, katere informacije so relevantne zame ... To je seveda precej težje, če je knjiga takole počečkana, ker se mi pogled avtomatično ustavlja na pobarvanih in popisanih besedah ...

Krfjolca, odkar mi je v tretjem letniku gimnazije neka mlada profesorica skušala narekovati, kakšno barvo moram uporabiti za kateri naslov, se mi je to zelo zamerilo. Če je ponekod to potrebno, sploh v osnovni šoli, pa ni panike, ne ...

Aja, tole je podčrtano izmenično s svinčnikom, kemičnim svinčnikom, neko oranžno barvico in roza markerjem ... Pol se pa pejt ;)

mojchka pravi ...

ma, jaz sem pred kratkim prav popenila, ko sem brala neko leposlovno knjigo, v kateri je en ... počrnil (tako da ni bilo videt skozi) čisto vse kletvice in "grde besede". In v tej knjigi je bilo res veliko takih izrazov, se pravi črnih pack... groza!

Nina pravi ...

Akvarij, to je pa očiten primer ideološkega čistunstva ;)