6. dec. 2007

Prazniki

Prihajajo prazniki in vsepovprek si bomo voscevali. Ja, res, papirnatih voscilnic bo le par, vecina si bo voscila po elektronski posti ali prek sms-a. Ampak tistih par papirnatih voscilnic, ki jih bodo poslala podjetja (saj sem ze omenila, da sem sitna le pri javni rabi jezika?), bi pa rada dobila pravilno napisanih.

Preprosto navodilo: imena praznikov se pisejo z malo. To pomeni, da se bozic in novo leto piseta z malo (pa tudi razne velike noci, dnevi reformacije (bi si morali tudi takrat vosciti?), dnevi samostojnosti itd. se pisejo z malo). Z veliko se zapisejo le imena tistih praznikov, ki so izpeljana iz priimkov (recimo Presernov dan).

Ob zivce me spravlja tudi tisto poudarjeno vikanje - z veliko zacetnico:

Zelimo Vam lepe praznike ...
Priznam pa, da za to nimam nikakrsne utemeljitve. Samo na zivce mi gre.

Upam, da se bo vsaj kaksen bozic vec zapisal z malo. Poskusila vsekakor sem.

4 komentarjev:

Sovica Oka pravi ...

Nina, zanimiv post!

1. Sem bila prepričana (moje znanje sega v 1999 - 2000), da se nekateri prazniki pišejo z veliko! Npr. Božič.
Tnx, tnx, tnx so much!

2. Tisto Vikanje tudi meni dela slabo...
In priznaj, da imaš utemeljitev: ti gre na k. zato, ker točno veš (no, tukaj stopijo v sodelovanje Ninina slovenistika in Sovina ekn. šola), da se naslavljanje "Vi" uporabi, ko se hočemo prejemniku prislinit in naredit vtis nanj.
(Ne prebavljam tega)

:)

Nina, en izziv, tako, javno:
Naloga v prvem letniku SŠ je bila, naj sklanjamo, kako je beseda "dno" v množini v vseh šestih sklanjatvah.
(A to sploh obstaja?!?)

Spiko pravi ...

Božič mogoče letos res z malo napišem. sam zarad tebe.

Ulmiel pravi ...

Hehehee :D Jaz vem, da se božič napiše z malo že od osnovne šole, ker je očitno naša učiteljica imela enako alergijo na to kot ti, in nam je vbijala to v glavo vsako leto. Pa mislim, da je na gimnaziji profesor to vbijanje nadaljeval ... v glavnem, prijelo se je. :) Me pa vsako leto zabava, ko pišem voščila (ker jih moram pač jaz) in pišemo stari teti&stricu, me mami vedno panično opozori, da naj napišem božič z veliko, sicer se bosta lustra prijela. :D

Nina pravi ...

Sovica, prav imas, tisto Vikanje mi gre res na zivce predvsem zato, ker je tako precej ocitno lezenje v ...

Izziva se bom pa lotila na kaksen dan, ko bom spala vsaj 8 ur :)

Spiko, vsaj v cestitki zame naj bo z malo ;)

N., ja, vcasih se je treba malo prilagoditi situaciji :)