3. avg. 2007

Al prav se piše ...

Včasih kaj na blog napišem tudi prek blackberry (še vedno trdim, da je ženskega spola ...). Te zapise boste zlahka prepoznali - nimajo namreč šumnikov. (Pa tudi slik ni in povezav je malo, ker se mi preprosto ne da ubadati z njimi.)

Tole pomanjkanje šumnikov mi gre pa straaaaašno na živce, ker - kot prava slovenistka? - podpiram pisanje teh znakov, pa čeprav povzročajo zmedo pri prikazih spletnih strani (sploh pri raznih prenosih baz so navadno ravno šumniki tisti, ki nasrkajo). Če so pa tako zelo posebni.

Poleg tega ... Ali ločite med pes in pes? Jaz ločim, ker vem, da sem v prvem primeru s s-jem želela zapisati š :)

Večkrat sem že pomislila, da bi šumnike zapisovala s ch, sh, zh, kot to počnejo recimo pri Reviji SRP. Pa sem se spomnila, da sama preprosto ne morem preklopiti in bi besedico pesh prebrala kar dobesedno pesh in ne peš.

Dejansko je bolj verjetno, da bi pravilno razbrala pomen besede pes iz konteksta kot pa iz zapisa v posodobljeni bohoričici.

Pa vendar:

Po pameti je taka sodba naša:
ak je od kasha kaša boljga žita,
in boljš' obdelana, in bolj polita,
naj se ne piše kasha, ampak kaša.

(France Prešeren)

Je zapis kaj boljši, če ima šumnike?

3 komentarjev:

Ulmiel pravi ...

Mja, kolikor sem do posebnosti slovenščine mačehovska (*cough* dvojina *cough*), mi, vkolikor šumniki niso mogoči, to stopi na žulj. Pišem jih praktično povsod, razen če res potem zapis na strani izgleda kot "koko$#/¨%", niti ne morem brati zadev, ki so zapisane v, kot pravish, v posodobljeni bohorichici, na enem forumu tako pishe zhenska, ki ima soli v glavi, samo v prstih ne. ;) Tako da ja, šumnike bomo kar obdržali, pa naj se vse Anchyke, Ninchyke in podobne kar na glavo postavijo.

Nina pravi ...

:)

Kaj pa lazje preneses? Zapis kot v tem komentarju ali afnanje z "bohorichico"? Ker (vsaj moja) blackberry nima sumnikov in jih tudi prikazuje precej arbitrarno in zato preprosto moram izbrati med c in ch ...

Ulmiel pravi ...

Aja, tako pa me ne moti, če ljudje pišejo brez šumnikov, sem navajena zaradi Aelfsciene. :) Me pa moti, ko jih sama ne smem pisat, ker avtomatično pritisnem na šumnik, potem moram pa brisat oz. popravljat. Pri branju me pa kr moti bohorichica. Tako da se raje drži črk brez streshice kot s hjem zraven. Če mene vprašaš. ;)