27. okt. 2006

Imena

Kačja pastirička bo kmalu mamica. Njenemu otročku bo ime Anže.

Anže je pravzaprav čisto navadno ime. Ne vsebuje ne x-a ne y-a, že na prvi pogled nam (rojenim govorcem) je jasno, katerega spola je nosilec tega imena.

Ampak se mi zdi, da bo kmalu Anže v poplavi "čudnih" imen postal nenavadno ime.

Zdi se mi, da zadnje čase starši kar tekmujejo, kdo bo dal bolj izvirno in nenavadno ime. Obnašajo se, kot da se ne zavedajo krutosti otrok. Če samo pomislim, koliko zbadljivk na račun svojega imena sem slišala v otroštvu, me kar stisne pri srcu, pa je moje ime med navadnimi ...

Dejstvo je, da starši otroka zaznamujejo z izbiro imena. In dvomim, da se bo otroku čez 15 let zdelo zabavno imeti 12 imen, recimo.

Verjetno imamo ravno zato en še dokaj svež zakon: Zakon o osebnem imenu, ki določa, da si lahko spremenimo ime, ko postanemo polnoletni ... Pred 18. letom morajo spremembo dovoliti skrbniki. Do 9. leta pa otroka še ni potrebno vprašati za mnenje, če mu želijo skrbniki spremeniti ime. Ne vem, zakaj, ampak jaz si ob tem zlahka predstavljam kakšno dete, ki ima vsako leto novo "moderno" ime :)

6 komentarjev:

Aelfsciene pravi ...

Meni so pa nova imena zakon. Ce bi imela pamza, bi si po vsej verjetnosti ime vsaj priblizno izmislila (vsaj priblizno pravim, ker je najbrz tezko skupaj vreci skupino crk, pa da se ni bila uporabljena).
Ni mi seveda vsec vse obstojece (Džan? Blerta? Tajra? Žan Žak? ...), ampak vsaj milijona Tin, Maj, Rokov, Juretov, Simonov in podobnih se ni vec za bati.

Nina pravi ...

Oh, zate mi je itak jasno, da bi si izmislila ime, ampak se pa ne bojim, da bi kdaj prišlo do tega ;)

Tudi meni je rahlo dolgočasno, da so same Tine, Maje in Nine, ampak saj obstajajo čisto lepa (slovannska?) imena, ki pa še niso tako zelo pogosta ...

Ne zdi pa se mi nujna uporaba (poslovenjenih) angleških ali francoskih ali španskih ali italijanskih imen ... (Melany, Kiara, Žan žak, Theo ...)

Krfjolca pravi ...

Meni se najbolj smilijo revčki, ki imajo pasje ime. Potem pa poslušaš na ulici, ko se derejo Gaaaaj! Tiiiisa! Kaaaaaja!, pa ne veš, ali bo prilaufalo malo ščene ali dete.

Pa vseeno mi je malo trapasto biti na vse kriplje "inovativen". Potem imaš pa razne Swene-Knute, Sune, Ramije, Mo-je in podobno.

Ubogi otroci ...

(Mislim, da je Anže čisto luštno nevtralno ime. Mi je sicer všeč tudi varianta Anžej, vendar me preveč na tistega pocukranca Dežana spominja ...)

Nina pravi ...

Heh, ločevanje na človeška in pasja imena je pa meni rahlo smešno: sploh Kaja in Tisa se mi zdita povsem človeški imeni, ki sta postali pasji ... Lahko pa se motim :)

In, ja, Anže je super ime. Vsi moji Anžeti so pa super fantje - če bo tudi tvoj tak srček, bo suprdupr dečko ;)

Krfjolca pravi ...

Okej okej, pri takšnih imenih še gre. So pa še vseeno travme. Mojemu očku je recimo ime Roni ... (tako kot župnikovemu psu ... ;)))

Mimogrede je pa v naši ulici tudi en pudelj po imenu Franci, tako da ... khm khm.

Nina pravi ...

Saj ravno to sem imela v mislih ;)

Pa tvoj očka ima izgovor, se ti ne zdi ;)