23. sep. 2009

Nalivno pero

Nekoč, davno tega so za pisanje uporabljali peresa. Menda so najpogosteje uporabljali gosja. Prirezali in naostrili so jih na poseben način in z njimi se je strašno lepo pisalo. Vsaj tako je trdil moj dedek, ki je tudi mene učil lepopisja. Ubogi revež, če bi videl, kako kracam, bi se obrnil v grobu.

Nekoč, davno tega so pisali s posebnimi peresi (ki niso bila več peresa), v katera se je nalivalo črnilo - na različne načine, jasno. Mama je imela eno takšno pisalo. Tako lepe črke je delalo, čudovite, mehke vijuge, prav po lepopisnih standardih, se mi je zdelo (gor tanka črta, dol debela ali ravno obratno?). Seveda je tudi prav nemarno puščalo, ko sem se lepopisa lotila jaz. Iz šole sem hodila popackana s črnilom, ampak verjetno sem takrat pisala daleč najlepše v življenju.

Zdaj pišemo s pisali, ki jih na srečo ne pulimo gosem, vanja pa prav gotovo že dolgo ne nalivamo več črnila, a jim vseeno pravimo nalivna peresa. Besedotvorje je zanimiva reč, ni res?

Se spomnite še kakega primera, ko lahko iz poimenovanja uganete zgodovino predmeta?

In s čim najraje pišete, ko ne tipkate?

4 komentarjev:

mojchka pravi ...

Najraje pišem z navadnim svinčnikom (je v njem še kaj svinca)?

Ulmiel pravi ...

Najraje pišem s peresom - to tistim, kaligrafskim, ki ga je treba pomakat v tintico. Takrat se najbolj osredotočim na samo pisavo, je tudi precej meditativno, če nisem ravno blazno živčna in me nervirajo napake. ;) Ni pa ravno praktično, to pero, zato najpogosteje pišem z navadnim, grdim, kemičnim svinčnikom. Ki navadno res grdo piše. Mam pa v planu kupit lepo pero, na bombice, dobi se ga v Konzorciju, tisti zelo lepo piše. Samo za predavanja žal te zadeve niso. :/

mojchka pravi ...

Narelaime, ja, jaz imam tudi tako (online best writer), je zelo lepo in tudi piše lepo.

Nina pravi ...

Nárëlaimë, jaz imam za predavanja najosnovnejšo parkerko, če želim še kdaj kakšen zapisek znati prebrati. Če ni nalivke, pišem samo s pilotovimi "kemikami" (s tistimi želejčkastimi mincami) debeline 0,7 :D Vse ostalo je nečitljivo :)

Akvarij, zelo lepo se piše s svinčnikom (v katerem seveda že dolgo ni več svinca ;)), najlepše z nekaterimi lesenimi, sveže ošiljenimi. Se pa spomnim tistih zelenih z zlatimi napisi, ki niso imeli najgladkejše mine in so se prav trapasto v ključnem trenutku vedno zlomile :D

Sem vesela, da dejansko kdo še vedno piše ;)