14. maj 2009

Kot v reklami?

Zadnje čase se prav presneto velikokrat zalotim, da izustim kak precej navaden stavek in ob tem pomislim (ali celo rečem na glas): "Ha, kot v reklami."

Par primerov:

"Res je dober." (tisti čaj s čajnikom v reklami)

"Domače." (te ali one mesnine)

"Denar je na hladilniku." (ena staaaaara reklama, ki opozarja na uporabo kondomov)

"Zdaj pa grem ..." (čokolada)

Prepričana sem, da za tem stojijo cele teorije, ampak meni se zdi res hecno, ko si reklama prisvoji eno tako zelo navadno frazo in jo ponavlja, dokler nam ne sili iz ušes. In potem se v čisto vsakdanjih pogovorih izogibam takšnim besednim zvezam (ali celo besedam), ker sem jim v podzavesti že dodala neko (reklamno) konotacijo.

Zanimivo se mi zdi, da je "itak" (vsaj v mojih ušesih) ostal imun na takšne pomenske dodatke, prav tako me "orto" ni niti malo prizadel - je pa res, da prvega uporabljam kar precej, drugega pa strašno redko (se mi zdi, da je v naš sleng zataval nekoč davno in tudi na hitro odšel). Mogoče, ker sta poimenovanji in ne slogana?

In še eno vprašanje se mi poraja. Zakaj se tako redko igrajo z jezikom (želim si, da bi kaj takega znali spacati tudi iz slovenščine, ampak ker ne najdem (in ne iščem preveč, priznam :)) boljšega primera: Džabest)?

Še dobro, da ne zaupam rožnati ...

5 komentarjev:

M. pravi ...

Samozavest serijsko. :) Ali pa: Ker življenje niso le besede. Vedno se mi ob izgovoru zraven odrola še reklama, a kaj, ko sta tako uporabna stavka. Pa 'nesramno dober'. Hihi. :)

Nina pravi ...

:D

Ampak tele so luštne in so iz reklam prešle v govor, ni tako?

alcessa pravi ...

Ko da jem veliko čokolado z lešniki :-)

Potem pa dolgo časa nič, ker nisem nikoli imela TV-ja.

Zadnje čase me pa res ubijajo z rožnato - na 24 ur online. Vse ostalo gre kar mimo mene, čeprav pa sem džabest takoj nesramno razložila za krasen izum.

Hm, katere besedotvorne postopke pa uporabljamo v slovenščini, ki bi lahko služili kot formalna podlaga za nove, zanimive skovanke?

Aelfsciene pravi ...

Meni je hisnik na sihtu enkrat rekel dzabest. Ne, ne slisi se fino.

Mami pa ves cas uporablja "o, seveda vem" a kaj je ze tista zadeva za zdravila.

Pa "potem pa svizec ..." je tudi pogosta.

Nina pravi ...

Aelfsciene, to bi pa prav rada slišala :D Hišnika, ki reče "džabest"

Alcessa, največ se (po moje) uporabljajo (ali celo "dogajajo" :D) izpeljave, se mi pa zdi, da bi bile za "kovanje" daleč najbolj primerne zloženke.