17. maj 2007

Ti si pa tak ... slavist!

V prvem letniku je bilo. Bila sem mlada in naivna in idealistična. Prišel je profesor (sedela sem nekje na levi strani dvojke) in nam prebral kratko zgodbo o slavistki: ki navdušeno pripravlja recital nekega obskurnega pesnika in živi le za to, da bi z vejicami mučila otroke.

Kadar čisto potiho in nerazločno (ker vem, kaj nato sledi) povem, kaj študiram, mi sogovornik navadno reče: "Slavisti ste grozni." Nato mi opiše svojo učiteljico slovenščine.

Res, kadar me kdo predstavi kot bodočo slavistko, se mi zazdi, da me v resnici žali. Ker se je tega poimenovanja oprijela podoba pošasti, ki doživlja orgazme ob vejicah na najbolj nenavadnih mestih in se hrani s trpljenjem ubogih dijakov.

In povrhu vseh srednješolskih izkušenj s slavisti so se zdaj neki slavistični norci odločili, da je treba filme (vsaj poskusno) sinhronizirati v slovenščino - da dokažemo, da je slovenščina tega sposobna (kot je dokazoval Dalmatin s prevodom Biblije in Prešeren z nešteto pesniškimi oblikami).

Naj vam prišepnem: slavist je strokovnjak, ki se ukvarja s slovanskimi jeziki in književnostjo, slovenist pa je tisti, ki se ukvarja s slovenskim jezikom ...

2 komentarjev:

Ulmiel pravi ...

No, naj te potolažim, da so pri meni slovenisti med najljubšimi profesorji. V osnovni šoli sem imela super profesorico slovenščine, zelo sva si bili blizu in je bila res super človek, še zdaj jo kdaj pogrešam. V prvem letniku smo mel takisto super profeosorico. Zdaj imamo profesorja. Sicer ima kdaj slab dan, ko nam prav s sadističnim užitkom razlaga kako posebno zajeb*** snov, drugače pa je super profesor, ful dobro razlaga in tako.
Slovenisti ste zakon, po mojem mnenju. ;)

Nina pravi ...

Pa sej ti vs čs pravim, da si čudna ;)

Itak smo zakon, samo nas nihče ne mara, ker majo vs ene zakoreninjene predsodke :D